
Κάποιες φορές μπορείς να ξεκινήσεις να σχεδιάζεις ή να ζωγραφίζεις χωρίς να έχεις μια σαφή εικόνα για το έργο που θέλεις να καταλήξεις. Βλέπεις κάτι σκέφτεσαι κάτι και απλά το βάζεις στην εικόνα. Το τι θα γίνει σαν έργο είναι θέμα τύχης και το αποτέλεσμα σπάνια είναι αξιόλογο. Η εικόνα του πίνακα πρέπει από την αρχή να έχει ένα σκοπό να δείξει κάτι συγκεκριμένο όσο περίπλοκο και αν είναι γιατί αλλιώς πιθανότατα θα αποτύχει. Μπορεί να πει κάποιος ότι πολλά αφηρημενα έργα δείχνουν αποτέλεσμα μιας τυχαίας σύνθεσης και δημιουργίας. Δεν είναι έτσι για τα περισσότερα. Άσχετα αν είναι ακατανόητα σε έναν θεατή, ο δημιουργος του αφηρημένου συνήθως έχει σαφείς σκέψεις και ιδέες να εκφράσει. Αν ειναι τυχαίο εργο τα στοιχεία του δεν καταφέρνουν καλά να δέσουν σε μία εικόνα συνήθως. Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και στα έργα ατάλαντων ή αδέξιων καλλιτεχνών. Η τύχη ειναι συνήθως ανεπαρκής στο να φτιάξει απο μόνη της ένα ενδιαφέρον έργο τέχνης.
Μια τέτοια τυχαία στην συνολική εικόνα σύνθεση έκανα παλιότερα τότε το 1992 σε αυτό το έργο. Μάλλον έγινε για να περάσει η ώρα και το αποτέλεσμα δεν το κρίνω ικανοποιητικό. Και η έμπνευση πολλές φορές έτσι τυχαία λειτουργεί και σε αυτό είναι φανερό ότι κατέληξε να απεικονίσει ενα φανταστικό σουρεαλιστικό τοπίο. Δεν θυμάμαι παραπάνω για τους συγκεκριμένους λόγους και απάφασεις που έδωσαν αυτό το έργο. Δείχνει να μοιάζει κάπως με τις παράξενες εικόνες που βλέπουμε πολλές φορές στα όνειρα μας. Αν κάποιος βρει νόημα στο έργο ή απλά το βρει αισθητικά ενδιαφέρον έχει καλώς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου